Thursday, July 17, 2008

Bolasepak Piala Pusingan Sri Mahamariamman Ke-41


Kejohanan Bola sepak Piala Pusingan Sri Mahamariamman Ladang Jasin Lalang bermula minggu ini dengan disertai sebanyak 16 pasukan dari dalam dan luar Melaka.Kejohanan yang memasuki musim ke-41 itu merupakan anjuran Kuil Sri Mahamariamman dengan kerjasama Kelab Bell Belia Tamil (KBBT) Taman Ayer Merbau.


Majlis perasmian kejohanan Pengarah Bahagian Sahabat Belia Jabatan Ketua Menteri Melaka (JKMM), Mohd Nizam Omar.


Turut hadir pada majlis itu Pengerusi Kuil Sri Mahamariamman merangkap pengerusi pertandingan, R Sangkaranarayanan, Pengerusi KBBT Negeri, S. Paramasivam dan Timbalan Pengerusi KBBT Taman Ayer Merbau, P Mahalingam.


Menurut Sangkaranarayanan, pertandingan itu disertai 16 pasukan yang datang dari Masjid Tanah, Semabok, Tampin serta beberapa pasukan dari Merlimau dan kawaan Jasin sendiri.


“Format pertandingan ini adalah secara kalah mati di mana johan akan menerima RM1,000, piala pusingan dan hadiah iringan; naib johan RM500 manakala tempat ketiga dan keempat akan mendapat hadiah iringan,”katanya.


Kejohanan itu akan berakhir pada 16 Ogos ini dan Ahli Parlimen Jasin, Datuk Wira Ahmad Hamzah dijadual akan merasmikan majlis penutup sekaligus menyampaikan hadiah kepada pemenang.itu dilakukan oleh