Monday, November 10, 2008

Wanita UMNO Jasin Jelajah Tiga DUN

Pegerakkan Wanita UMNO Bahagian Jasin telah mengadakan program ziarah dan lawatan kebajikan kebeberapa rumah ahlinya yang kini uzur dan sakit kronik di tiga kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Jasin.

Ketua Wanita UMNO Bahagian Jasin, Zaleha Bujang berkata, lawatan dan ziarah itu adalah aktiviti pertama Jawatankuasa Wanita UMNO selepas mesyuarat agung bahagian diadakan sejak beberapa hari lalu.

zaleha memberitahu, tujuan utama lawatan itu adalah untuk mengeratkan hubungan silaturrahim di kalangan ahli jawatankuasa UMNO yang satu ketika dahulu menjadi jawatankuasa UMNO Bahagian Jasin dan Negeri.

"Menerusi lawatan di tiga kawasan DUN iaitu DUN Serkam, DUN Merlimau, dan DUN Sungai Rambai ini, ahli jawatankuasa baru dapat mengenali ahli jawatankuasa lama,di samping turut menghulurkan bantuan kepada mereka, katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengadakan lawatan kebajikan, ziarah dan majlis penyampaian sumbangan kepada bekas pemimpin UMNO di peringkat cawangan, Bahagian dan Negeri, baru-baru ini.

Turut hadir dalam lawatan tersebut,isteri kepada Ketua UMNO Bahagian Jasin, Datin WIra Zainun Tun Abd Ghaffar serta isteri Ahli Parlimen Jasin.

Antara kunjungan yang di lakukan oleh ahli jawatankuasa terbabit termasuklah menziarahi bekas aktivis sosial, maini Zaidi,71 dan Abadiah Selamat,59, di kampung Parit sidang Seman, sungai Rambai dekat sini,yang kini diserang penyakit angin ahmar.

Turut dilawati ialah bekas Naib Ketua Wanita Bahgian, Zainun Abu Bakar,81 di kampung Sempang dan Pengerusi Penyelaras Wanita DUN Serkam, Khadijah Bahari yang kematian anak lelakinya akibat kemalangan jalan raya di Alor Gajah, baru-baru ini.

Menurut Zaleha, Program lawatan dan Ziarah yang turut di sertai kira-kira 40 ahli UMNO Wanita Bahagian itu akan diteruskan di dua lagi Kawasan DUN iaitu DUN Bemban dan DUN Rim.