Monday, December 22, 2008

Dua Warga Emas Terima Anugrah Warga Emas Paling Tua

Ahli persatuan Pesara Kerajaan (PPKM) P.Manamanee,86 telah di anugarhkan sebgai Warga Emas Paling Tua bagi ketegori wanita, baru-baru ini.

Anugarah tersebut telah disampaikan Ahli Parlimen Jasin, Datuk Wira Ahmad Hamzah pada majlis sambutan Hari Warga Emas Negeri Melaka yang di adakan di sebuah hotel di sini.

"Saya berasa sangat terkejut apabila nama saya diumumkan sebagai penerima anugrah tersebut memandangkan ramai lagi warga emas yang saya rasakan lebih tua dari saya hadir pada majlis ini.

"Walau bagaimanapun saya amat bersyukur dan berterima kasih kepada pihak PPKM di atas anugrah yang di berikan ini,"katanya.

Ibu kepada 14 orang anak dan mempunyai 20 orang cucu ini kelihatan sungguh cantik berkebaya walaupun usianya sudah melebihi setengah abad. Beliau kini menetap bersama-sama anak-anaknya di Taman Maju.

Sementara itu, Kidam Samin,86 pula merupakan penerima anugrah Warga Emas Paling Tua bagi ketegori Lelaki.

Pada majlis tersebut, kedua-dua penerima anugrah itu menerima hadiah berupa hamper dan canderahati dari PPKM.