Tuesday, February 3, 2009

Pemuda UMNO Jasin anjur program kemasyarakatan

Biro Latihan Pemuda UMNO Jasin akan menganjurkan beberapa siri program masyarakat di daerah Jasin dalam usaha memantapkan lagi peranan pertubuhan itu pada masa depan.

Pengerusi Biro Latihan Pemuda UMNO Jasin, Shahrul Azwar Abd Aziz berkata, pihaknya sudah mengenal pasti program yang bersesuaian dengan rancangan tersebut dengan tumpuan kerja digerakkan oleh semua pemimpin Pemuda setiap cawangan.

Antara kegiatan itu, katanya, termasuk beberapa siri latihan dan kursus kepimpinan, seminar dan sesi ceramah.

''Kita juga merancang untuk berkunjung ke rumah tokoh veteran UMNO, Tan Sri Aziz Tapa di Jasin bagi mendapatkan pandangan beliau mengenai peranan Pemuda UMNO dalam konteks sekarang," katanya di sini semalam.

Menurut Shahrul Azwar, sebelum ini, ahli jawatankuasa Biro Latihan Pemuda UMNO Jasin pernah melakukan kunjung hormat ke atas Naib Presiden UMNO yang juga Ketua Menteri, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam di Seri Bendahara, Ayer Keroh baru-baru ini.

''Melalui pertemuan itu, banyak pandangan dan harapan yang diberikan oleh Naib Presiden terhadap semua Pemuda UMNO di seluruh negara dan meminta pihak kita memainkan peranan dalam memberi kesedaran pentingnya memelihara kedaulatan negara dan membela nasib orang-orang Melayu," katanya.